Nu tar Mark Luscombe över som landchef i Danmark

Som en del i den successionsplan som kommunicerades i januari 2020 lämnar Peter Høltermand vid halvårsskiftet över stafettpinnen som landchef i Danmark till Mark Luscombe.

Övergången inleddes som planerat med att Mark Luscombe, tidigare landchef i Storbritannien, återvände till Danmark i augusti för att i första skedet ta över ansvaret för division Stora företag & Finansiella divisioner. Efter att ha sedan dess ha genomfört en strukturerad överlämning av affärer, kundrelationer och företagskunskap kommer växlingen på landchefsposten nu att genomföras 30 juni.

– Jag vill framföra min uppriktiga uppskattning till Peter. Han har varit med och byggt upp vårt danska kontor från start och har haft en avgörande betydelse för att utveckla verksamheten till vad den är i dag. När Mark nu tar över är jag övertygad om att han med sin breda internationella erfarenhet i kombination med djup kunskap om den danska marknaden har alla förutsättningar att fortsätta utveckla vår framgångsrika affär i Danmark, säger Johan Torgeby.

Mark Luscombe framhåller att det är ett privilegium att få ta över nycklarna till en välsmord organisation med en stark position på den danska marknaden.

– Jag har nu mött de flesta av våra kunder och deras varma mottagande såväl som deras positiva syn på SEB i Danmark har varit fantastiska att möta och gör mig genuint ödmjuk inför uppgiften. Jag ser verkligen fram emot att ta mig an den tillsammans med alla duktiga kollegor, säger han.

Peter Høltermand kvarstår som Senior Advisor fram till firandet av SEB i Danmarks 25-årsjubileum i maj 2022.

– De nära 25 år som jag har jobbat på SEB, varav de 18 senaste som landchef har varit en fantastisk resa. Jag minns tydligt den entreprenörsanda som rådde när vi etablerade kontoret och jag vill tacka alla mina fantastiska kollegor och våra kunder i Danmark, som gett oss förtroendet att nå den position vi har i dag, säger han.