SEB och PE Accounting snabbar upp kopplingen

SEB och PE Accounting lanserar 19 augusti en vidareutveckling av integrationstjänsten mellan banken och PE Accountings ekonomisystem. Genom att uppdateringen sker var 15:e minut i stället för en gång per dag kommer kunderna att ha löpande kontroll över vad som sker på kontot och att fakturor har betalats.

– Vi frågade en lång rad företagsägare och vd:ar varför de loggade in på sina konton trots att vi uppdaterade siffrorna direkt mot PE Acounting en gång per dag och fick klart och tydligt höra att mer frekventa uppdateringar var viktiga för dem, därför blev det här en del i vår utvecklingsplan, säger Fredrik Ljungblad (till vänster på bilden), Segmentsansvarig SME, Företagsmarknadsansvarig SEB.

– Kontroll över kassaflödet är för många av våra kunder en stor stressfaktor och behovet av snabba, korrekta beslutsunderlag är större än någonsin. Nu kan den automatiska avstämningen med SEB ske var 15:e minut istället för en gång per dag. Det gör det enklare att ha kontroll över vad som har fakturerats och när pengarna kommer in. Vi hoppas det kan minska stressen så att de redan hårt satsande företagsägarna, vd:arna och finanscheferna kan fokusera på annat istället, säger Olle Rydqvist CEO och medgrundare av PE Accounting.

Sedan tidigare pågår ett löpande samarbete mellan SEB och PE Accounting. Målet är att tillsammans flytta fram gränserna för vad som är möjligt och att underlätta vardagen för svenska företag. En rad tekniska lösningar är redan under utveckling och kommer att lanseras under året.

Ambitionen är att erbjuda den vidareutvecklade integrationstjänsten även till övriga affärssystemleverantörer som SEB har en integration med längre fram. Kunderna kommer att kunna välja mellan basintegrationen (daglig leverans av kontotransaktioner) eller den vidareutvecklade integrationen, det vill säga leverans var 15 minut.

Läs mer hos PE Accounting