SEB inleder partnersamarbete med digitalt försäkringsbolag

SEB förstärker bankens studenterbjudande med en förmånlig hemförsäkring hos det digitala försäkringsbolaget Hedvig AB. Redan idag har SEB ett attraktivt studentpaket med kostnadsfria banktjänster under hela studietiden. Nu kompletteras det med ett halvårs fri hemförsäkring som sköts enkelt och smidigt via mobilen.

– Hedvig erbjuder en modern produkt till unga kunder, som stämmer väl överens med vad vi tycker är viktigt. Partnersamarbetet med Hedvig är ett utmärkt exempel på hur vi kan nå nya kunder på digitala plattformar i nya ekosystem, säger Mats Torstendahl, chef för division Företag & Privatkunder.

Fredrik Fors Chief Operating Officer på Hedvig ser fram emot samarbetet med SEB.

– SEB är en fantastisk partner som kommer kunna hjälpa oss att nå ut till studenter över hela Sverige. Vi ser fram emot att kunna sprida vårt nice insurance-koncept till ännu fler studenter som letar efter ett nytt alternativ till de ”traditionella” försäkringsalternativen som idag finns på marknaden.

Hedvig AB är ett digitalt försäkringsbolag där kunderna via företagets app enkelt och snabbt kan teckna sin försäkring genom några knapptryck. Om olyckan är framme och kunden anmäler skadan via appen tar det bara några minuter till det att pengarna finns på kundens konto.

Läs mer om studenterbjudandet på seb.se

Länk till Pressmeddelandet