Bättre möten med förändrade kontor

SEB:s kunder vill ha fler och bättre digitala tjänster, vilket gett färre kontor senaste åren. Samtidigt utvecklas de fysiska kontoren till att fungera på helt nya sätt.

– När kunderna valt att sköta alltmer via digitala kanaler, har vi valt att prova oss fram med helt nya typer av kontor. Det personliga mötet fortsätter att vara en viktig del av relationen med banken, kanske till och med ännu viktigare än tidigare då det går allt längre tid mellan bankbesöken, säger Mats Torstendal, chef för SEB Företag & Privatkunder.

Det första exemplet på förändring var kontoret vid Stureplan i Stockholm, som gjordes om fullständigt i slutet på 2016. Resultatet blev en öppen, välkomnande miljö, generösa öppettider och aktiviteter i form av event, utbildningar och seminarier. Och inte minst – spontana möten. Kunderna har varit mycket positiva.