Adam Österman – en drivkraft i SEB:s Innovation Lab

I SEB:s innovationslabb kan våra medarbetare arbeta med sina idéer och skapa nya lösningar för kunderna. Möt Adam Österman som jobbar i labbet och brinner för att släppa fram innovation och skapa nya arbetssätt inom banken.

Hur ser en jobbdag i SEB:s Innovation Lab ut för dig?

– Varje dag får jag chansen att träffa nya kollegor och personer utanför banken som inspirerar mig och inspireras av oss. Att få kombinera detta med att hjälpa människor förverkliga sina idéer i vårt labb är helt fantastiskt.

Hur hamnade du i SEB:s Innovation Lab?

– Jag gjorde praktik på SEB och började sedan jobba extra på kvällarna på vår telefonbank. Efter ett tag började jag som webbredaktör på SEB.se där jag parallellt tog fram en app för virtuella bostadsvisningar i vårt Innovation Lab och sedan dess har jag blivit kvar och hjälper nu andra att driva och förverkliga sina idéer i labbet.

Vad är det bästa med ditt jobb?

– Ingen dag är den andra lik, vilket jag verkligen gillar plus alla grymma människor jag träffar! En riktig höjdpunkt var när jag fick chansen att presentera vår VR-app för dåvarande statsministern, Stefan Löfven, tillsammans vår tidigare vd Annika Falkengren och hela Investors styrelse i samband med deras 100-årsfirande.

Din favorit app?

– Google maps!