Nya Get started vill inspirera fler att våga starta eget

"Vi älskar ambitioner och människor som vill något mer". Det är mottot för SEB:s nya sajt Get started. Syftet är att inspirera människor som drömmer om att förverkliga en idé, att våga ta steget.

"Vi vill vara en naturlig del av ekosystemet för entreprenörer och göra det enklare att komma igång", säger Stefan Stignäs, chef Företagsmarknad.

Get started innehåller både inspiration och konkreta råd och tips för dem som vill starta eget. Här finns historier om hur andra entreprenörer började sin resa och här finns länkar med praktiska tips om alltifrån hur man söker finansiering till smarta verktyg och appar som underlättar livet som företagare.

Den nya sajten är ett tydligt uttryck för SEB:s nya kommunikationskoncept Care for ambition och en naturlig del i bankens engagemang för entreprenörskap

– Vi vet att fyra av fem nya jobb skapas av små och medelstora företag. Samtidigt finns det så många fler som har frön till nya företag, men som inte vågar ta steget. Om fler visste vilket stöd som finns, varav mycket dessutom är gratis, tror vi att fler skulle våga satsa, säger Belgin Fortaci.

Besök "Get started"

getstarted.seb.se/