Företagskunder får tillgång till Swish

SEB har nu lanserat Swish för företag, föreningar och organisationer”.  Vi är glada att kunna erbjuda våra företagskunder att ta del av det nya betalsättet”, säger Lars Dahlberg, företagsmarknadschef inom SEB.

Med den nya tjänsten kan företagskunderna ta emot ankommande betalningar från privatpersoner som har Swish. Det som krävs är att de via SEB ansluter sitt företags- eller organisationskonto till ett Swishnummer, som börjar med siffrorna 123xxxxxxx. Det är alltså inte mobilnummer som kunderna ska använda för att ansluta sig till Swish Företag.

Det kostar inget att Swisha till ett företag eller en organisation, men mottagaren betalar 2,50 kronor per mottagen betalning.

Välgörenhetsorganisationer, som har ett 90-konto kommer att kunna välja att ha detta som sitt Swishnummer.  Det är bara sådana organisationer, som har möjlighet att själva välja nummer.