Utnämningar i SEB

Magnus Carlsson, nuvarande chef för division Stora företag och institutioner, har fått en utökad roll och utnämnts till ställföreträdande vd och koncernchef. Joachim Alpen, nuvarande chef för Markets inom division Stora företag och institutioner, har tillsammans med Johan Torgeby, nuvarande chef för Client Coverage inom divisionen, utsetts att gemensamt leda Stora företag och institutioner.

Joachim Alpen (till vänster) och Johan Torgeby har båda utsetts till adjungerade medlemmar av Verkställande ledningen.

– Vi har verkligen ett starkt team inom SEB som med stort engagemang är med och bygger den ledande relationsbanken i vår del av världen. Både Joachim Alpen och Johan Torgeby har visat att de är duktiga affärsmän och uppskattade ledare. Jag ser fram emot att arbeta närmare med dem som gemensamma chefer för division Stora företag & institutioner, säger Annika Falkengren, vd och koncernchef.

Läs pressmeddelandet