SEB utsedd till bästa private bank i Sverige och Baltikum

SEB får för femte året i rad pris i The Global Private Banking Awards. I år handlar det om utmärkelsen ”Bästa svenska bank för private banking-tjänster” samt”Bästa leverantör av private banking-tjänster i Baltikum”. Priset delades ut i Genève i slutet av oktober av tidningarna The Banker och Professional Wealth Management (PWM) som båda ingår i Financial Times-gruppen.

- Det är fantastiskt roligt att få denna uppskattning. Det är ett prestigefyllt pris och jag är stolt över att vi fortsatt har lyckats med att framgångsrikt förmedla vårt starka erbjudande, säger Martin Gärtner, global chef för Private Banking inom SEB.

En jury bestående av representanter från den finansiella sektorn i Nordamerika, Asien och Europa utsåg SEB i hård konkurrens med andra banker. Juryn har utgått från en årlig nyckeltalsstudie genomförd av Scorpio Partnership, kundernas åsikter samt faktasvar från SEB.

I sin motivering framhåller juryn bankens förmåga att leverera private banking-tjänster med hög kvalitet både på hemmamarknaden och utomlands samt även förmågan att bemöta kunderna på ett professionellt och ödmjukt sätt.