SEB skänker pengar till lettiskt barnsjukhus

Stora och små träningsbollar, en studsmatta för balansträning, gymnastikringar, mattor och andra träningsredskap är bara en liten del av den utrustning som patienterna på sjukhuset behöver varje dag.

Många av de små patienterna behöver stöd de allra första dagarna i livet så att de kan fortsätta att leva ett hälsosamt och lyckligt liv. Rehabilitering är ofta helt nödvändig då sjukgymnaster, ergoterapeuter och logopeder är de som hjälper barnen återfå sina förlorade färdigheter och avsevärt förbättra kvaliteten på deras liv.

– Vi är tacksamma för SEB:s initiativ och bankens vilja att hjälpa oss och fortsätta att stödja barnsjukhuset. Denna typ av stöd och hjälp till våra barn är en fantastisk möjlighet för oss att investera i allas vår framtid, säger Liene Dambina, chef för barnsjukhusfonden.

– SEB i Lettland har arbetat med barnsjukhuset i flera år för att hjälpa både de små patienterna och läkarna. I år har vi ett nytt mål, nämligen att bidra till bättre utrustning på rehabiliteringscentret, och vi vill även uppmuntra våra kunder att bidra till detta. En god gärning leder till en annan, säger Ainārs Ozols, chef för SEB i Lettland.