SEB bjöd in turkiskt nätverk till entreprenörskväll

För att visa upp SEB:s arbete med att stötta entreprenörer under företagandets alla faser bjöd SEB in sex samarbetsparters och ett fyrtiotal entreprenörer från ett turkiskt nätverk.

Under träffen fanns Almi, Stockholms Nyföretagarcentrum, IFS, Venture Cup, Connect och Ung Företagsamhet på plats hos SEB för att berätta om hur de kan hjälpa entreprenörer i företagandets olika skeden.

Belgin Fortaci mångfaldsansvarig på SEB– Vi på SEB värdesätter entreprenörskap och under den här kvällen fick vi chansen att presentera oss och våra samarbetspartners för ett turkiskt entreprenörsnätverk. Om kvällen blir lyckad kommer vi att bjuda in även andra nätverk för att berätta mer om vår satsning, säger Belgin Fortaci.

Ata-Han Keskiner, Mustafa Kilicarslan och Zeki Acar. Några av de 40 turkiska entreprenörer som fanns på plats var Ata-Han Keskiner(till vänster på bilden) Zeki Acar (till höger) och Mustafa Kilicarslan som tillsammans är på gång att starta ett företag inom elinstallation.

– Vi har redan träffat Nyföretagarcentrum och under kvällen har vi fått upp ögonen för Connect och Almi, säger Zeki Acar.

Ata-Han Keskiner tycker att kvällen var jättebra eftersom de både fått chansen att träffa andra entreprenörer och SEB:s samarbetspartners.

– Vi har blivit ombedda att föra ut en produkt som redan finns i 40 länder på den nordiska marknaden, så framför allt har vi många frågor om finansiering, säger han.