2009-12-11 14:51

SEB utsett till bästa finansiella rådgivare i Norden för 2009 i Financial Times och Mergermarket European M&A Awards

SEB Enskilda har länge hållit en ledande och unik position på den nordiska M&A marknaden genom sin styrka och djup på samtliga nordiska marknader.

Denna utmärkelse kommer efter SEB Enskildas topp-placering i enkäten om nordisk corporate finance som nyligen publicerades av Prospera. I denna undersökning rankas SEB Enskilda som bästa corporate finance rådgivare av de största corporate finance kunderna i samtliga fyra nordiska länder, och blev även topp-rankad totalt sett för den Nordiska regionen utav både lokala och internationella rådgivare.

Utöver denna rankning, utsågs SEB Enskilda till bästa M&A rådgivare i de Nordiska och Baltiska regionerna av finanstidningen Euromoney i augusti i år.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern som betjänar 400 000 företag, institutioner och 5 miljoner privatpersoner. SEB erbjuder universalbankstjänster i Sverige, Tyskland och de tre baltiska länderna Estland Lettland och Litauen. Banken har också lokal närvaro i övriga Norden, Ukraina och Ryssland, och har genom sitt internationella nätverk global närvaro i ledande finansiella centra. Den 30 september 2009 uppgick koncernens balansomslutning till 2 233 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 295 miljarder kronor. Koncernen har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.
_____________________________________________
För ytterligare information kontakta:
John Abrahamson, chef SEB Enskilda Corporate Finance, tel. 0704-329651
Elisabeth Lennhede, Press & PR, tel.  070-763 99 16