2008-12-22 10:28

SEB allt populärare bland småföretagarna

-  Det arbete SEB lagt ned på att ta fram och ständigt förbättra tjänsterna för de stora internationellt verksamma företagen kommer även våra mindre och medelstora företagskunder till godo, och det har kunderna nu fått upp ögonen för, säger Stefan Andersson. Alltfler av våra mindre företag nyttjar exempelvis tjänster inom betaltjänster samt för valuta-, import-, och exportaffärer, som tidigare tagits fram för våra större kunder.

Ökningen förklaras främst av framgången för paketerbjudandet Enkla firman, som erbjuder enskilda näringsidkare ett antal basprodukter - exempelvis företagskonto, betalservice via Internet, bankkort, finansiering och rådgivning - och samtidigt ger företagarna möjlighet att hålla isär firmans ekonomi och den privata ekonomin.

SEB fortsätter att satsa på att attrahera nya småföretagskunder bland annat genom att ytterligare utveckla erbjudanden och produkter som förenklar och stöttar företagandet.

Under 2007 fick SEB med Enkla Firman utmärkelsen för Årets Småföretagarprodukt av tidningen Privata Affärer. Under 2008 fick vi ytterligare bekräftelse på vår satsning genom att få utmärkelsen som Årets Småföretagarbank 2008.

För ytterligare information kontakta:
_____________________________________________

Stefan Andersson, försäljningschef företag, retail Sverige, telefon 070-559 2400
Presskontakt: Lena Bivner, telefon 070-393 85 77