Nytt nummer av SEB:s rapport Baltic Outlook

SEB presenterar Baltic Outlook onsdagen den 6 oktober kl 10.00, Kungsträdgårdsgatan 8, Stockholm.

Det är en ekonomisk och politisk analys av Central- och Östeuropa med fokus på de tre baltiska staterna, Polen samt Ryssland. Baltic Outlook, som ges ut två gånger per år, inkluderar även mer översiktliga analyser av Slovakien, Tjeckien och Ungern.

Tre centrala frågor som kommer att tas upp:
  • Kan Baltikum och Polen behålla sin snabba ekonomiska utveckling?
  • Kan ekonomiska obalanser hota eurotidtabellen?
  • Är det bara olja bakom den ryska tillväxten?
Temaartikeln behandlar de nya EU-medlemmarnas övergång till euron, där inflation och budget blir kritiska inträdeskrav.

Rapporten presenteras av Mikael Johansson, redaktör för Baltic Outlook och ansvarig Baltikum-analytiker, SEB, Mats Olausson, analytiker på Emerging Markets, SEB, samt Bengt Dennis, konsult och ansvarig för politisk Baltikumanalys samt tema.

Tid: Onsdag 6 oktober 2004, kl 10.00
Plats: Kungsträdgårdsgatan 8, Stockholm

Välkomna!

Mikael Johansson 08-763 80 93, 070-372 28 26

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 670 bankkontor i Sverige, Tyskland och Baltikum och drygt 4,5 miljoner kunder, varav 1,8 miljoner internetkunder. Den 30 juni 2004 uppgick koncernens balansomslutning till 1 404 miljarder kronor och förvaltat kapital till 858 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 18 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.