Nordic Outlook

Presentation av höstens första konjunkturrapport från SEB:s ekonomer sker tisdagen den 31:a augusti klockan 10.00.

Chefekonom Klas Eklund och Chefen för Ekonomisk Analys Håkan Frisén presenterar rapporten, som behandlar de ekonomiska utsikterna, globalt och i Sverige.
  • Den ekonomiska uppgången har visat svaghetstecken i USA och oljepriserna har stigit. Bryter det nacken av konjunkturen eller repar sig världsekonomin? Hur reagerar centralbankerna på den kortsiktiga inflationsimpulsen från högre oljepriser. Hårdlandar Kina?
  • Den svenska konjunkturen är stark just nu. Hur länge håller det I sig utan att inflationen tar fart? Hur kommer den ekonomiska politiken att utformas i denna miljö?
Plats: Kungsträdgårdsgatan 8

Välkommen!

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 670 bankkontor i Sverige, Tyskland och Baltikum och drygt 4 miljoner kunder, varav 1,8 miljoner internetkunder. Den 30 juni 2004 uppgick koncernens balansomslutning till 1 404 miljarder kronor och förvaltat kapital till 858 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 18 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.