Roland Jonsson förstärker Enskilda Securities analysavdelning

Roland Jonsson kommer att få en roll som generalist inom analysavdelningen med ansvar för att utveckla den svenska analysprodukten. Han kommer att fungera som bollplank och idégivare när det bland annat gäller att utveckla analysernas innehåll, värdering och tidpunkt när de ska släppas till marknaden. Roland Jonsson kommer att arbeta nära såväl företag som investerare.

Björn Jansson, analyschef på Enskilda Securities, säger:

"Rekryteringen av Roland Jonsson är ett led i en målmedveten satsning att kraftigt förstärka Enskilda Securities analysprodukt som startade för drygt ett år sedan. Roland Jonssons arbetsmetodik som analytiker och hans kunskap om aktiemarknaden generellt är erfarenheter som jag är övertygad om bidrar till att förstärka vår analysavdelning."

Roland Jonsson har cirka 15 års erfarenhet av den svenska aktiemarknanden och har arbetat både i London och Stockholm. Under de senaste fem åren har han jobbat för Deutsche Bank, där han bland annat varit analyschef i Stockholm. Under åren har Roland Jonsson varit högt rankad i ett flertal analysundersökningar och han har av Affärsvärlden varit utsedd till Mest Värdefulle Analytiker i Sverige.