SEB utses till Årets småföretagarbank 2013

SEB har återigen utsetts till Årets småföretagarbank. För fjärde gången delar tidningen Privata Affärer ut utmärkelsen till den bank som "år efter år fortsätter att vässa erbjudandet till småföretagen".

Det var på onsdagen som Christer Fälldin, som arbetar med Privata Affärers årliga bankutmärkelser, stegade in på SEB för att överlämna diplom och blomsterkvast till Mats Torstendahl. Detta är fjärde gången sedan 2008 som SEB får motta utmärkelsen Årets småföretagarbank – och året därförinnan 2007 uppmärksammades Enkla Firman som Årets småföretagarprodukt.

- Det är jätteroligt att få den här utmärkelsen, inte minst för att detta är ett område vi satsar på och bryr oss om, säger Mats Torstendahl.

Och kundinflödet ger stöd för det han säger. Sedan 2006, då SEB aktivt började satsa på att förbättra erbjudandet till de mindre och medelstora företagen, har antalet kunder, som har sina betalflöden hos SEB, nästan fördubblats från cirka 77 000 till drygt 137 000 under tredje kvartalet i år.

Förutom utmärkelsen som Årets Småföretagsbank korades SEB:s chefsekonom Robert Bergqvist till Årets bankprofil 2013 (läs separat artikel om detta)