SEB lanserar nytt pensionssparande

Den 8 december lanserar SEB ett nytt sätt att spara till pensionen, Pensionsspar fond. Det är en kapitalförsäkring för den som vill ha ett öronmärkt och flexibelt sparande till pensionen med månadsutbetalningar och möjlighet att lägga till ett försäkringsskydd samt att styra vem som ska ärva pengarna i händelse av dödsfall.

– Vikten av att pensionsspara ökar. Det finns ett stort behov att ha möjlighet att öronmärka pengar för pension och dessutom kunna ha möjlighet att få ett försäkringsskydd för de kunder som så önskar. Med Pensionsspar fond tillgodoser vi dessa behov, säger Lena Hallström, chef Produkt, Pension & Försäkring.

Genom lanseringen av Pensionsspar fond kan SEB erbjuda ett sparande för varje behov. Den blir en del av det totala pensionssparerbjudandet med Investeringssparkonto, traditionell försäkring, fondförsäkring med garanti samt depåförsäkring. Pensionsspar fond går att teckna via Internetbanken, telefon eller på ett bankkontor.