Eurocard bäst på telefoni och kundservice i Sverige

Eurocard, som är ett av SEB:s varumärken på betal- och kreditkortssidan, är bäst i Sverige på telefoni och kundservice i kategorin Bank & Försäkring.

Totalt deltog 13 företag i kategorin Bank & Försäkring, där kriterierna bland annat var bemötande, engagemang, korrekt svar, kunskap, initiativ och tydlighet.

– Nöjda kunder har stor betydelse för Eurocards framgång och vårt mål är att ständigt ge kunderna den bästa servicen, säger Sven Estwall, VD för Eurocard. Vårt mål är att kunderna får en positiv upplevelse och känner att vi har fokus på deras önskemål och behov i alla situationer. Från våra kundundersökningar vet vi att kundnöjdheten ökar hos de kunder som varit i kontakt med vårt Kundcenter.

– Vi är otroligt glada och stolta över utmärkelsen, säger Annika Cederbrand, chef  för Eurocards Kundcenter. Det är väldigt roligt att få ett bevis på att vårt fokuserade och medvetna arbete har gett resultat, och det sporrar oss naturligtvis till att arbeta vidare med vårt kundbemötande så att vi hela tiden tillför mervärde för våra kunder.