Annika Falkengren ringde i klockan hos Nasdaq OMX

Annika Falkengren ringde i stängningsklockan hos Nasdaq OMX i New York på tisdagen. I ett kort tal i samband med ceremonin passade hon på att berätta lite om bankens verksamhet.

– SEB är den ledande relationsbanken för stora företag. Vi är huvudbank för över 60 procent av de svenska storföretagen och vi har bland de högsta produktpenetrationerna i Europa, sa hon.

Annika Falkengren noterade att SEB är klart marknadsledande inom aktiehandel på hemmamarknaderna i Norden och Baltikum där mer än 10 procent av affärerna på börserna går via SEB Enskilda Equities.

Tidigare på tisdagen hade SEB arrangerat sitt årliga Nordic Seminar i New York tillsammans med Nasdaq OMX.

Vid seminariet fick 16 nordiska företag tillfälle att presentera sin verksamhet för amerikanska investerare. De medverkande företagen var Autoliv, Axfood, Betsson, Chr. Hansen, Coloplast, Elekta, Intrum Justitia, Kemira, Metso, Net Entertainment, Novozymes, Rezidor, Saab, Sampo, Tikkurila och Volvo.